Poznaj 5 porad na skuteczne SEO w Twoim e-commerce

Chyba nie ma żadnych wątpliwości co do tego, że wysoka pozycja w Google to konieczność dla sklepów internetowych, które przynoszą pożądane zyski. Jeżeli twoja strona nie zajmuje wysokiej pozycji i nie jest rankingowana, to prawdopodobnie, brakuje ci także liczby sprzedaży. Według ekspertów, strony, które zajmują pierwszą pozycję w Google, otrzymują nawet dwukrotnie większy zasięg niż strony na drugiej i dalszych pozycjach. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda w przypadku stron, które nie mają pozycji na pierwszej karcie wyszukiwarki, ponieważ tylko znikomy procent potencjalnych klientów dotrze do twojego produktu. Osiągnięcie wysokiej pozycji nie jest możliwe bez skutecznej optymalizacji SEO, dlatego dziś poznasz 5 skutecznych technik, które w krótkim czasie wspomogą twoją pozycję.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą MAYKO.

SEO dla e-commerce

SEO to w wolnym tłumaczeniu z języka angielskiego, optymalizacja strony pod względem wyszukiwarki. Celem wszystkich działań SEO jest pokazanie botom Google, że nasza strona jet adekwatna i najbardziej wartościowa dla danego użytkownika, którzy np. wyszukiwał danej frazy w Google. Optymalizacja strony to jednak działania skierowane nie tylko do robotów- SEO to również zapewnienie dobrego User Experiance oraz wartościowej treści na stronie. Co najważniejsze, dobrze przeprowadzone na stronie SEO może pomóc najwyższą pozycję w wynikach organicznych, czyli darmowych. Oznacza to, że, poznając i wdrażając skuteczne techniki, możesz zapewnić sobie całą rzeszę potencjalnych klientów, którzy będą napływali na twoją stronę bez żadnych wydatków na reklamy. Przejdźmy więc do skutecznych porad, które wpłyną na pozycję twojego sklepu.

Keyword Research

Zanim przejdziesz do tworzenia jakiejkolwiek dodatkowej treści na swojej stronie oraz optymalizacji SEO, rozpocznij od przeprowadzenia poszukiwań skutecznych słów kluczowych. Są to frazy, które wpisują w wyszukiwarce osoby, które mogą być częściowo zainteresowane naszymi produktami. Mądre zastosowanie słów kluczowych w nagłówkach i akapitach sprawi, że twoja strona będzie również znacznie bardziej zrozumiała dla robotów Google.

Keyword Research

Szukaj odpowiednich słów kluczowych

Poprzednim punktem było przeprowadzenie poszukiwań, które możesz zrobić z Google AdWords Keyword Planner. Teraz kiedy wiesz, już jakich fraz wyszukują potencjalni klienci, możesz zabrać się do wybrania odpowiednich dla twojego sklepu. I tutaj, pod warunkiem, że nie jesteś już dużą marką na rynku, najważniejszym krokiem jest powstrzymanie swojego kuszącego uczucia walki o pozycję w wyszukiwaniach dla bardzo ogólnych zapytań. Ciężko ci będzie konkurować jako świeża strona wraz z “gigantami”, którzy są na tym samym rynku od wielu lat. Zamiast skupiać się na ogólnych słowach kluczowych, wybieraj więc zacznie bardziej specyficzne frazy, oraz tzw. long tail keywords, czyli frazy, które składają się z połączenia kilku wyrazów, które tworzą ze sobą połączony szyk.

Zobacz, co robi konkurencja

Obecnie ciężko znaleźć nisze, w których nie ma przynajmniej jednego lub kilku mocnych graczy. Jesteś w stanie zaoferować coś więcej? To świetnie i to rzeczywiście znaczy, że powinieneś na poważnie rozpocząć prowadzenie swojego sklepu. Jesteś jednak mniej doświadczony i posiadasz mniejszą (lub wręcz żadną) wiedzę na temat tego, co zadziała na twoich potencjalnych klientów. Warto więc skorzystać z tego, co dokonali tego przed tobą konkurenci. Nie chodzi tutaj o kopiowanie ich treści, a raczej o szukanie inspiracji, którą później można przemienić w lepszą optymalizację strony.

Zobacz, co robi konkurencja

Zapewnij przyjazne User Experiance

Sprawdź, czy twoja strona szybko się ładuje i jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Zadbaj o to, aby wszystkie opisy i treść była czytelna. Dziś najważniejszy w całym procesie zakupowo-sprzedażowym jest klient, i to jego powinniśmy stawiać na pierwszym miejscu. Z tego powodu warto rozpocząć prowadzenie bloga na stronie sklepu internetowego. W ten sposób możemy zachęcać ludzi do dowiadywania się większej ilości rzeczy na dany temat.

Zapewnij przyjazne User Experiance

Sprawdź, czy wszystko jest na odpowiednim miejscu

Optymalizacja SEO to stały proces, który rządzi się swoimi twardymi zasadami. Upewnij się więc, że twoja strona spełnia te wymagania. Zadbaj o to, aby słowa kluczowe pojawiały się w odpowiednich miejscach (tytuły, nagłówki itd.), zorganizuj strukturę strony i wewnętrzne linkowanie, pisz odpowiednie meta tagi, tytuły stron oraz kod URL. Połączenie tych oraz kilku innych sposobów powinno z dużym prawdopodobieństwem doprowadzić do wysokiego rankingowania twojego sklepu e-commerce.